12.03.2015

Super przekąska - smażone wontony z kremowym krabem i słodkim sosem chili

 To, co dzisiaj chciałabym Wam zaproponować zyskało już międzynarodową sławę jako świetna przekąska na Chiński Nowy Rok. Smażone wontony z kremowym krabem. Do tego gęsty, ciągnący się sos na bazie słodkiego sosu chili. Palce lizać! Idealnie sprawdzi się na różnego rodzaju imprezach albo jako przystawka przed obiadem.

Muszę przyznać, że po raz pierwszy w życiu przyrządzałam wontony smażone na głębokim tłuszczu. Trochę było zabawy, kiedy niedokładnie skleiłam jednego pierożka i w trakcie smażenia wypłynęło z niego nadzienie i osiadło na innych wontonach. Potem dokładnie musiałam obierać pierożki z krabowego osadu. Jeżeli chodzi o nadzienie nie musi to być krab (ja użyłam gotowego, rozdrobnionego mięsa kraba z wody z puszki), można z powodzeniem przygotować wersję wegetariańską albo mięsną dla smakoszy na przykład wieprzowiny (myślę, że to właśnie będzie moja następna wersja wontonów). Tymczasem zapraszam Was na przepis :)

 Składniki na około 20 sztuk:
  • 120g mięsa z kraba (ja użyłam rozdrobnionego mięsa kraba z puszki)
  • 125g kremowego serka (u mnie Turek)
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 dymka
  • 1 łyżeczka oleju sezamowego
  • 1 łyżeczka sosu Worcestershire
  • sól
  • czarny pieprz
  • cienkie ciasto na wontony
  • szklanka oleju roślinnego do smażenia (użyłam słonecznikowego)

Należy połączyć mięso kraba z serkiem, zmiażdżonym ząbkiem czosnku, posiekaną dymką, olejem, sosem Worcestershire i doprawić do smaku solą i pieprzem.
Płaty ciasta rozłożyć na suchej powierzchni, posmarować brzegi wodą. Na środku układać 1 łyżeczkę farszu. Teraz należy złożyć wontony w trójkąt i dokładnie skleić ze sobą brzegi.
Wylać do rondla albo głębszej patelni 1 szklankę oleju roślinnego, podgrzać aż dookoła drewnianego patyczka włożonego do oleju pojawią się bąbelki. Włożyć pierożki na olej i smażyć po 4 minuty z każdej strony aż staną się złocisto brązowe. Wyjąć ostrożnie z oleju i odsączyć nadmiar tłuszczu na ręczniku papierowym.

 Teraz pora na przygotowanie sosu do naszych wontonów. Do zrobienia takiego jak mój będziecie potrzebować:
  • 1/2 szklanki słodkiego sosu chili
  • szczypiorku
  • 1 łyżki pociętej w paseczki skórki z pomarańczy
  • 2 łyżki miodu
  • 2 łyżki mirinu

Przygotowanie sosu jest proste, należy wymieszać ze sobą sos chili, miód i mirin. Dodać posiekany szczypiorek, skórkę z pomarańczy i gotowe.

Delikatne nadzienie z dzisiejszych pierożków świetnie smakuje w połączeniu ze słodkim, lekko cytrusowym sosem. Ta przekąska jest naprawdę prosta w przygotowaniu, zapewniam, że będzie hitem w Waszych domach. Smacznego!

1 komentarz:

  1. narobiłaś smaka na azję! a ja mam dziś na obiad kalafiorową, i jak tu żyć?:)

    OdpowiedzUsuń